Ayam Cabai Ijo Pedas Nak Mati !!!

Assalamualaikum, harini saya nak share port makanan pedas dan sedap yang memang terbaik korang patut pergi. Tak kira waktu puasa or tak, u should try this menulah. Why? Sebab sedap dan memang pure asli masakan Indonesia. Saya dah try a few Indonesian Concept Restaurant, but restoran ni emmang enak banget sih only at Bumbu Desa Malaysia. Kat sini memang banyak gila pilihan yang buat korang rambang mata especially seleksi menu masakan berasaskan ayam. One of my feveret adalah Ayam Cabai ijo

Ayam Cabai ijo
Kalau korang yang gila makan pedas tu should try menu ni. Ayam dia memang terbaik sebab dikukus, so daging lebih lembut dan juicy serta manis. Dan dengan limpahan sambal ijo yang pedas nak mati (propa je mati tu), akan buat korang nak makan dan makan lagi. 

Talapia Goreng
Signature kalau makan makanan Indonesia, tak sah kalau tak makan Talapia Goreng kan? Ha, kat Bumbu Desa pun ada jual. Krup krap krup krap je garingnya ikan tu. Dan, kalau makan tu je dah gian, korang kena try makan dengan cili kicap @ kicap cili  yang disertakan. Makan dengan nasi putih pun.. perghhh paduuu kot. 

Mie Telur
Yang suka hidangan bersup boleh order Mie Sup ni. Disertakan dengan bebola daging. 

Kombo Sup Asam Pedas Laut
Sup dengan pelbagai jenis sayuran dan makana  laut. Asam dan pedas rasanya. Boleh share ramai2 kot. Jimat pun jimat, sedap pun sedap. 

Kalau yang jenis suka makan sambal, boleh terus beli produk sedia ada yang korang boleh makan kat rumah bila2 masa saje. Sambal Ijo (RM5.90) Sambal Goreng (RM5.90) Sambal Teri (RM8.90)



Follow Akaun Rasmi Roy Cari Makan
Facebook : Roy Cari Makan
YouTube : Roy Cari Makan
Instagram : Roy Cari Makan 



Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.