Sotong Besar Tapi Harga Murah Sangat Puas Makan

Hi Assalamualaikum semua, korang yang suka makan sotong tu aku nak recommend satu tempat makan best yang korang boleh pergi berjemaah makan kat sini. Harga dia jangan cakaplah, aku pun terkejut dengan harga yang murah, saiz yang besar dan piihan makanan yang banyak.

Sotong tu mengundang betullah 
Sebelum aku berceloteh banyak pasal makanan, lokasi kedaini terletak di Seri Kembangan je. Korang boleh WAZE alamat Restoran Man Ayam Kampung. Landmark berdekatan dengan Giant Seri Kembangan.  Restoran ni menghidangkan makanan nasi campur tapi mostly from Pantai Timur. 

Budu penambah selera

Menu utama kat sini tentunya Ayam Kampung. Ayam kampung 1/4 ekor digoreng panas - panas. Makan pula dengan budu, cili dan perahan limau. Perghhh nangis bertambah nasi dibuatnya. 

Aku lebih prefer bahagian dada sebab isi dia banyak 
Yang best kat sini adalah SOTONG GEBU dia. Dahlah saiz dia BESAR, lepastu ada TELUR SOTONG pula dia tak asing. Pergh nikmat sangat makan sotong ni. Perapan dia basic je, macam kunyit dan bahan perasa lain, cuma istimewanya saiz dan harga yang tak terjangkau dek akal. 

Lahapnya sanpai 3 ekor request makan

Menggoda tak? Masyallah sedap 
Satu je pesan aku kalau makan kat sini, make sure makan cepat - cepat, sebab takut tak cukup kalau nak tambah lagi. Hahahahah Selain tu, ada juga bawal goreng yang sangat fresh. Eh pokok kata semua makanan kat sini panas dan fresh - fresh lah, 

Manis dan ranggup garing digoreng
Untuk minuman pula aku dihidangkan dengan Jus Durian Belanda dan Manggo Blended. Tak muak dan tak guna puree ye, fresh buah tau. 

Menyegarkan tekak 
Overal aku bagi rating 9/10 makanan kat sini. Berbaloi untuk mereka yang suka makanan laut macam sotong or ayam kampung serta makanan Kelantan. 

Ni haaa aku makan, kenyang 

HARGA 
Sotong RM 10.00 - RM 13.00/pc  (Ikut Saiz)
Ayam Kampung RM 5.00/pc
Bawal RM12.00/pc
Jus Durian Belanda RM 5.00
Manggo Blended RM5.00

Nak tengok full video kat bawah ni. Klik PLAY je 


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.