Zawara Coffee, Bukit Jelutong

Mesti ramai yang nak tahu kat mana lokasi makanan sedap, tempat yang cantik dan suasana yang "cool" kan. Anda boleh cuba jengah satu restoran ni yang baru sahaja dibuka iaitu Zawara Coffee (ZC). Buat masa ini,  ZC ada kat Bukit Jelutong dan Bangi. Kalau nak alamat, baca dulu entry ni tau.

Kalau dulu fenomena Ais Krim Pasu sampailah ke buah jadi ais krim kan. Sekarang ni menu popular untuk yang paling latest adalah Churros. Wow, very the western korang ni. Kalau tengok sekarang ni trend Churros memang ada kat semua kafe ala-ala hipster kat KL ni kan. Sejarah Churros ni ada yang kata asal dari China, Sepanyol, Portugis dan etc. Tapi yang pastinya menu ni popular kat Sepanyol dan Filipina ye.

Nak buat churros ni resepi dia mudah je. Tapi "sos" nak cecah tu yang susah nak buat. Kalau tak tahu nak cecah apa, sambal nasi lemak pun rasanya sedap kot jadi pencecah kan, hehehe. Berbalik kepada ZC ni, menu Churros adalah Hot Sale Item kat ZC tau.


Daripada banyak - banyak sos untuk Churros ni, ini adalah antara yang terbaik iaitu Churros Ais Krim & Churros Butterscotch



WEBSITE :

* Untuk review restoran dan makanan jangan lupa saksikan segmen Roy Cari Makan setiap Sabtu di Nasi Lemak Kopi O TV9

Untuk Video Sila "Klik"


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.