Makanan Korea Yang Buat Ketagih

Food lover diluar sana, meh kita nak share port makanan Korea yang halal dan sedap. First time rasa makan kat kedai ni masa 1st outlet kat Shah Alam dan Now dah available kat USJ 19. Gangnam Station ni owner dia melayu, so confirm bahan serta produk makanan yang dimasak adalah HALAL. 


Konsep kedai yang kat USJ 19 ni santai dan untuk yang nak ala- ala feeling Korea tu ada beberapa port yang macam makan kat sana. Selesa dan unik.



Kesemua makanan kat sini adalah makanan korea dan harga yang juga berpatutan dengan kuantiti makanan yang disajikan kepada pelanggan yang datang. Sempat juga masuk ke dapur dan tengok keadaan dapur yang BERSIH dan terurus. 


Untuk pilihan makanan ada beberapa yang saya disuggestkan oleh pihak restoran dan kesemuanya memang sedap - sedap. 

Tteobokki RM 23.00
TTeobokki or dobokki ini adalah hidangan wajib kalau datang kat sini. Rice cake yang kenyal - kenyal dimasak bersama dengan Gochujang (Korean Chili Paste), gula, serbuk cili dan bahan - bahan lain menjadikannya hidangan Main atau Sampingan untuk yang suka makanan pedas. Kuantiti dia pun agak banyak dan dimakan bersama hirisan telur dan fish cake. 

Gimbap Tuna & Original RM 11.90
Untuk yang hantu nasi boleh makan Gimbap ni, rasanya sama macam kat luar sana, cuma dapat rasa kesegaran bahan yang digunakan dan portion dia banyak. Sekali makan confirm kenyang dah, sebab slice besar. Ada raddish, timun, sosej, telur dan tuna. 

Galbi Jim RM 39.00
Galbi Jim ini adalah hidangan signature dan terbaru kat Gangnam Station. Tulang Rusuk yang dimasak bersama dengan kentang dan lobak. Rasa manis - manis rempah dan dihidangkan bersama side dish antaranya ada fish cake, bayam, kacang & bilis dan jambu. 

Side Dish 
Bibimbap RM25.00
Untuk yang suka bibimbap kat sini pun ada. Nasi yang diletakkan di dalam mangkuk yang panas dengan sayur - sayuran seperti timun, lobak, bawang, seaweed dan sebiji telur . Gaul - gaul dan makan. 

ALAMAT 
Gangnam Station 
USJ 19 City Mall

Facebook Gangnam Station





Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.